Paris - søndag den 9. apr. 2000

Morgenvækning kl. 6:15! Morgenmaden blev serveret kl. 6:50 og kl. 7:15 var det bus-pakketid. Kl. præcis 7:30 trillede vi fra hotellet. Snart var vi ude på ringvejen omkring Paris og så var det jo bare derudaf! Det kan forekomme som en dyster udsigt, at skulle tilbringe en hel dag i bussen tilbage til Danmark, men det viste sig at være en glimrende måde at konsumere de sidste par dages intense oplevelser. Lidt hyggesnak, et par stop ved tyske motorvejscafeterier, lidt småsoven og et par film - og pludselig var vi i Fredericia igen - kl. 22.

Det har været en kompakt måde at holde ferie på men en glimrende måde at opleve en storby. Der er så mange tilbud og det er fint nok at se nogle af dem i et spækket program, der er omgivet af en længere busrejse, hvor der er tid til at absorbere oplevelserne.

Jeg tror ikke, at de elendige sovepladser i bussen kunne afholde mig fra at prøve det igen en anden gang. Hans og jeg lovede os selv, at næste år skulle vi vise Gitte og Marie London!

Blåvandshug Turistfart

Det var en fornøjelse at rejse med dette bureau. Jeg ved ikke, hvor de havde fundet guiden henne. Det var en ung fyr, der åbenbart ikke fungerede som guide mere, men var i gang med at læse. Men Mads, som han hed, var en frisk og energisk ung fyr, der sørgede for at beværte os efter alle kunstens regler med kaffe, øl, sodavand, Gl. Dansk samt varme toast og pizza'er. Undervejs fik vi en masse sjove små-historier og i Paris øste han af en eminent viden om byen.

Jeg vil ikke tøve med at anbefale dette alternativ til de store rejsebureauer. Vi følte os virkelig som et stort rejseselskab her!

Hans, Marie og Gitte holder pause på vej hjem (9. apr. 2000)